Thursday 14 June 2012

salam jun....

aku dah lame tak update blog aku.. terlalu lama.. dalam jangka waktu yang lama dan panjang tu, banyak benda dah berlaku yang aku sendiri rase dah tak tertanggung... banyak yang sedih dari suka.. banyak derita dari gembira.. cukup la aku dapat nyatakan kat sini hidup banyak mengajar aku tentang erti kawan, sahabat, teman dan musuh.. apa yang aku dapat, aku cuma dapat kawan, sahabat dan teman... tiada musuh yang aku dapat.. aku sedar, hidup ni cuma singkat, life is like a brief candle...  tuhan boleh ambik nyawa kita bila2 mase.. so, no point kalau kita nak bermusuh dengan orang... tak dapat apa2 pun.... sepanjang cuti sem ni, aku sikit pun rasa tak tenang.. memikirkan apa yang akan berlaku nanti.. mungkinkah sesuatu yang menyayat hati akan mengambil tempat menggantikan tiap detik keseronokkan yang pernah di kecapi sebelum ni... sesungguhnya aku takut untuk memikirkan tu semua... semua yang dah berlaku selama ni, merupakan mimpi yang paling ngeri yang pernah aku alami... aku seolah olah kehilangan sahabat yang telah bertukar menjadi kawan... sedih dan perih... kenapa semua ni berlaku... aku sebagai manusia yang kerdil dan hina, banyak melakukan salah dan silap.. banyak menyakitkan hati orang,... aku sudah meminta maaf.. namun aku tak boleh nak paksa orang untuk memaafkan aku.... itu antara dia dan Allah... aku bukan nak tunjuk pandai.. aku bukan jugak orang yang alim, jauh sekali... apa yang aku harapkan, semua kembali jernih, walaupun 1 hari nanati, kita akan berjauhan antara satu sama lain.... tiap2 hari aku berdoa agar kite semua di beri petunjukNYa.. aku dah tak betah untuk menaggung kesedihan yang maha dasyat ni.... sesungguhnya aku tak mampu...

No comments:

Post a Comment